Način uporabe zvočnih naprav ureja Uredba o načinu uporabe zvočnih naprav, ki na shodih in prireditvah povzročajo hrup. V skladu s 6. členom te Uredbe je potrebno v vlogi navesti naslednje podatke: odgovorno osebo organizatorja prireditve, kraj prireditve, čas poteka prireditve, čas začetka in konca uporabe zvočnih naprav, vrsto in število zvočnih naprav, število zvočnikov posamezne zvočne naprave in mesto namestitve zvočnih naprav. 6. člen Uredbe tudi določa, da je potrebno vlogi priložiti poročilo o emisiji hrupa v okolje, ki ga mora zagotoviti organizator prireditve. V primeru, da so izpolnjeni pogoji iz 8. člena Uredbe in priloge 2, upravni organ lahko izda dovoljenje brez poročila o emisiji hrupa, vendar pa mora organizator dostaviti načrt prireditvenega prostora in njegove neposredne okolice v merilu 1:1000 in dokumentacijo o nazivni električni moči in številu zvočnih naprav. Zvočne naprave pa se lahko uporabljajo na prireditvi brez pridobitve dovoljenja, če je njihova uporaba skladna z 12. členom Uredbe. V tem primeru je potrebno uporabo zvočnih naprav prijaviti lokalni skupnosti.
Pravna podlaga:
- Zakon o varstvu okolja
- Uredba o mejnih vrednostih kazalcev hrupa v okolju
- Uredba o načinu uporabe zvočnih naprav, ki na shodih in prireditvah povzročajo hrup
- Zakon o javnih zbiranjih
Po tarifni številki 1 in 3 Zakona o upravnih taksah (Uradni list RS, št. 106/10 – uradno prečiščeno besedilo, 14/15 – ZUUJFO in 84/15 – ZZelP-J, 32/16) znaša upravna taksa 22,60 EUR.
Upravno takso se lahko plača:
- na sedežu občine z gotovino;
- na uradni spletni strani občine ob spletni oddaji vloge s plačilnima karticami, spletno banko ali Moneto;
- s položnico ki jo je mogoče pridobiti ob izpolnitvi e-vloge na spletni strani občine.
V kolikor vlagatelj ni taksni zavezanec oziroma je plačevanja taks oproščen, navede razlog iz zakona ali priloži ustrezna dokazila.